Dag 1 - Reisverslag uit Kajaani, Finland van Simone Engberts - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Kajaani, Finland van Simone Engberts - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

01 Februari 2014 | Finland, Kajaani

Uiteindelijk konden we gisteren toch nog naar Kajaani. Dan zoek je eerst vanuit Nederland met wat voor vliegtuig je kan gaan en lach je om een propellervliegtuig... jahoor, is het nog waar ook. Dus op naar dat kleine vliegtuig, met de bus, omdat hij te klein voor de slurf is. Denk je daar met een trap te moeten,,, ja dus, een innieminni trap en vervolgens ga je als een kabouter het vliegtuig in omdat je toch wel groot bent. Jaja een hele ervaring rijker al voordat je in Kajaani zelf bent. Daar gaan we Brruummmm opstijgen!!! Eerst 5 minuten keihard rond gesjeesd, weer stilgestaan en toch maar de lucht in gegaan. Wiebel wiebel, herrie herrie. Maar we zijn goed aangekomen. Koffers mee en op naar de slaapplek. Hier lekker uit kunnen slapen. Om 11 uur (deze tijd, dus 10uur) een sightseeing gehad in Kajaani met de auto. Daarna wat boodschapjes gedaan en terug naar de slaapplek. Voor het eten toch nog even terug gelopen naar Kajaani,, nouja, even. Het was toch wel 3 kwartier heen en 3 kwartier terug. Dus lekker middagje weg geweest. Nu languit en straks maar weer eens wat eten.
verder staat er al het een en ander op de planning. Zo gaan we woensdag en donderdag mee ijs/sneeuwsculpturen maken en volgend weekend gaan we naar het noorden. Naar Santa claus village in Rovaniemi -Lapland. Hier hebben we een verkenning met Finland. Er lopen daar ook rendieren enz. Ook gaan we de laatste week nog in een bloemenwinkel meelopen. Deze is qua grootte wel met onze bloemenwinkels te vergelijken. Verder zijn er in Kajaani 2 kleine bloemenkioskjes waar je zelf als klant niet naar binnen kunt. Je moet je bestelling door een raampje geven, zodat het binnen warm blijft, aangezien ze wel gewoon Orchideeën enz. verkopen.

• 01 Februari 2014 - 21:31

Yvonne:

Wat een beleving met zo`n vliegtuigje! En wat leuk beschreven! ;)
    Fijn dat je daar veilig aangekomen bent!

De plannen voor de komente tijd klinken mooi! Veel plezier!

• 03 Februari 2014 - 17:37

Hilma:

Wat leuk om je verhaal te lezen!!! En naar Lapland naar de rendieren lijkt me ook zo mooi.
    Geniet ze maar!!

• 05 Februari 2014 - 21:40

Nancy Meijer:

Hoi Simone,
    Heb net je verslagen gelezen maar zeer boeiend.
    Ik ga je verder volgen, geniet van de dingen daar.
    liefs en een knuffel van Sikko en mij