Dag 4 en 5 - Reisverslag uit Kajaani, Finland van Simone Engberts - WaarBenJij.nu Dag 4 en 5 - Reisverslag uit Kajaani, Finland van Simone Engberts - WaarBenJij.nu

Dag 4 en 5

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

05 Februari 2014 | Finland, Kajaani

Zo, even weer wat tijd inhalen.. we hebben de afgelopen 2 dagen hard gewerkt. Wij zijn naar de ice/snow building geweest. We werden aan het begin van de dag meteen al gewekt met muziek van de buurvrouw (wie ook tegelijk ons huisgenootje is). Ik dacht meteen aan: Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach. Want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,,, jaaaaa die lacht de hele dag! Zo dat is vrolijk:D En zo was het ook. Hebben beide dagen veel lol gehad en veel beleefd.
Op dag 4 moesten we een sneeuwmuur eerst glad maken en vervolgens bomen eruit hakken. Je krijgt te horen dat je er de hele dag over mag doen en denkt, makkieee.. maar dat valt tegen! Zijn ook hele dag er mee bezig geweest. Uiteindelijk wordt het een soort dwergen/trollen dorpje achter de bomen en verder wordt er een slang, een sprookje en een glijbaan gemaakt van sneeuw. 15 februari is de grote opening en wij gaan hier zelf waarschijnlijk ook hun. Dus foto's van het eindresultaat volgen nog.

Dag 5 hebben we geholpen om muren van sneeuw te maken. Je hebt een mal van hout gemaakt en zet deze op de juiste plek neer. Dan komt er een shovel met iets voorop die de sneeuw hakselt, zodat de sneeuw goed 1 blok wordt. Dan ga je laag voor laag stampen en maak je de bovenkant vlak. Je laat de sneeuw een tijdje zakken, haalt de mal weg et voila. Je muur is klaar. Ook hebben bepaalde mensen de avond ervoor de boel vernielt en hebben we de kapotte plekken gerenoveerd. Als je dus eens verder denkt en denkt,, dat huis in Nederland wordt nooit wat... k kan dus al stukadoren, een muur maken, renoveren en heel veel lol hebben en ook nog eens tegen een beetje kou.. dat huis komt er wel!!

• 07 Februari 2014 - 13:22

Irene:

Wat geweldig leuk, al die sneeuw-werken!! Heel gaaf!! Laat de sneeuw maar komen hier in het regenachtige nederland. Saai weer.

• 07 Februari 2014 - 18:54

Hilma:

Hele mooie foto's! Jij hebt tenminste echt winter!!!!
    Groetjes!!

• 08 Februari 2014 - 12:21

Stefan:

Hallo simone

ik heb de foto's gezien van jullie kunstwerken, ziet er heel mooi uit.
    lijkt mij ook wel wat om te doen maar hier is er niet genoeg sneeuw voor, jammer maar ja
    nog veel plezier gewenst

stefan