Dag 29 - Reisverslag uit Vuokatti, Finland van Simone Engberts - WaarBenJij.nu Dag 29 - Reisverslag uit Vuokatti, Finland van Simone Engberts - WaarBenJij.nu

Dag 29

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

01 Maart 2014 | Finland, Vuokatti

Eerste reactie: Zooo gaaf! We hebben echt een super leuke dag gehad! We zijn naar de huskytocht geweest!

Eerst kwamen we daar aan en hebben we een introductiefilm gezien waarin ook meteen het een en ander uitgelegd werd. Daarna moesten we een soort overall aan en andere schoenen. Heel gedoe, maar wel lekker warm! We gingen naar buiten en kregen hier nogmaals de uitleg en konden zelf ook wat oefenen op de slee. Als bestuurder heb je 2 latjes waar je op staat (net als de 2 latten bij een gewone slee) in het midden bungelt er een soort rubberen mat wat dan een kleine rem voorsteld. En daarvoor zit nig een hendel waar je op kan trappen, dit is de hoofdrem. Ok, na dit alles gingen we aan de slag.
Naar de hondjes en de slee toe. We gingen in tweetallen en we hadden allemaal 4 honden voor de slee. Dit zou snel genoeg gaan voor de eerste keer. Eline ging eerst en ik ging eerst in het bakje zitten, lekker wat foto's maken en rondkijken. Daar gingen we, echt super leuk!!! Wat gaat dat snel! :D Je moet dat echt een keer meemaken!
In de bochten moet je meeleunen enz. Je moet best actief bezig zijn dus. Op een gegeven moment moesten we een stukje omhoog en moest je echt steppen om boven te komen. Gelukkig zat ik in het bakje haha. Na een tijdje hebben we gewisseld en begint die ene hond ineens te rollen,, later nog paar keer zelfs!! Heeft er zin in, haha maar goed, ik was aan de beurt. En leuk! De hondjes bleven alleen eerst stil staan,,, ok? En nu? Haha wat was dat woord nog maar? Owjah "AJAA" en hup daar gingen ze! Jahoeeee echt heel leuk! En links en rechts en gat in de weg,, hops Eline door het bakje heen geschud. Haha
Helaas zijn we alweer bij het eindpunt :( we krijgen nog een rondleiding langs alle 96! honden. Echt prachtige foto's kan je dan schieten! Ben blij dat ik mn camera mee heb genomen!
aan het einde hebben we nog wat te drinken gekregen en draaide er nog een film over de momenten dat er geen sneeuw ligt. Ook dan kan je er terecht. Je kan met een speciale kar een vergelijkbare rit maken, maar je kan ook met 2 honden voor een step een rit maken. Heel apart om te zien, maar dat lijkt me ook wel leuk om eens te doen! Haha (Ze draaien zo'n film natuurlijk niet voor niets) En zo zijn we aan het einde van ons avontuur gekomen. Helaas. Wel zijn we nog op de foto gegaan als huskyhondjes! Zie de foto's haha

Verder zijn we nog bij verschillende winkeltjes geweest en ook bij de Prisma. Een mega winkel, te vergelijken met de makro. Echt heel groot, met 27 kassa's! Zoals ik al eerder heb gezegd, genoeg nieuwe belevenissen hier!
Ook hebben we het einde alweer in zicht. Volgende week gaan we naar een bloemenwinkel en die dinsdag erna begint de reis terug naar het warme Nederland alweer! Tot de volgende blog!

• 01 Maart 2014 - 20:53

Martine:

Gaaf man! Fijn dat het zo leuk was ben benieuwd naar de fotos!

• 01 Maart 2014 - 21:09

Simone Engberts:

Ben druk bezig met foto's! Heb er 193 dus moet even een selectie maken haha. Morgen doe ik de andere dagen!

• 01 Maart 2014 - 22:17

Irene:

Wat super mooi!! En wat een belevenissen! GENIETEN dus.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    We komen straks graag naar al je verhalen luisteren.

• 02 Maart 2014 - 11:08

Stefan:

Leuke foto's nog veel plezier gewenst

• 02 Maart 2014 - 12:46

Dineke:

Hoi Simone, wat maak jij leuke dingen mee. Super!! En wat kun je het leuk vertellen, heel leuk, genieten hier.
    Nog een goede tijd verder. Liefs, Dineke