Dag 36 - Reisverslag uit Sotkamo, Finland van Simone Engberts - WaarBenJij.nu Dag 36 - Reisverslag uit Sotkamo, Finland van Simone Engberts - WaarBenJij.nu

Dag 36

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

08 Maart 2014 | Finland, Sotkamo

We hebben vandaag paardgereden! Eerst was het heel vies weer :( allemaal natte en vieze sneeuw! Gelukkig zaten we maar even op het paard en werd het mooier weer. Nu zijn we al even thuis en schijnt zelfs lekker het zonnetje! Deze hebben we afgelopen weken maar paar keer gezien! Wordt straks weer wennen in Nederland hoorde ik al. Pak ik straks mijn thermospullen terwijl andere mensen al in hun zomerjas lopen! Haha

Maar goed, het paardrijden was echt heel leuk! Ik zat op Hloura. Een best nog grote IJslander. Heel vriendelijk en makkelijk, maar dat waren ze allemaal wel geloof ik.
Je kreeg eerst een pak aan, net zo een die we bij de huskytocht ook aan kregen. We kregen ook een soort bivakmuts op met daar overheen een cap,,lekker warm! Ook heel aparte handschoenen, van binnen had je elke vinger los, maar van buiten was je pink en duim apart van de andere drie vingers. Heel gek voelde dat ook!

Tijd om op te stappen! We gingen eerst een straat oversteken en daarna het bos in. We liepen over een heel smal pad, deze was net zo breed dat de hoeven in de sporen van de vorige keer moesten lopen. Later werd het weer breder. Hier hebben we de telgang/tölt ook geprobeerd! Echt heel grappig! Je voelt echt links, rechts, links, rechts enz. Heel anders dan draf! Je moest er wel wat voor doen, anders ging hij gewoon draven. Gelukkig had k wel een makkelijk paardje, want we kwamen toch ook om dit te proberen.

Na de rit hebben we in Sotkamo nog "vrouwendag" gevierd met een warme wafel met ijs en slagroom en bessen! Hmmm! In het theehuis zaten meerdere vrouwen met hun man/vriend waar ze een roos van kregen. Leuk om deze dag ook eens mee te maken en te zien dat er ook echt aan gedaan wordt!

Nu inmiddels weer thuis toch maar vast wat dingetjes aan het inpakken. Morgen hebben we nog een afsluitend etentje en maandag nog een dagje school. De laatste dagen zijn begonnen!

• 09 Maart 2014 - 13:33

Martine:

leuk hoor! het lijkt wel een Nieboer buitenrit met die gele hesjes aan.

• 09 Maart 2014 - 17:31

Dineke:

Hoi Simone, wat gaat de tijd toch snel hè? Tis al bijna weer voorbij maar jij hebt er een ervaring bij die niemand jou meer af kan pakken. Ook wel weer zin om lekker naar huis te gaan denk ik. Wens jou/jullie nog een paar hele goede, fijne, gezellige dagen en daarna een veilige thuiskomst.

• 09 Maart 2014 - 20:20

Simone Engberts:

Bedankt! :) Meeste spullen zijn al ingepakt. Heb nu dus ook wel het gevoel dat ik wel naar huis wil. Morgen nog een dagje op school en dinsdag weer naar huis;) groetjes

• 10 Maart 2014 - 12:40

Dirk En Henny Velthuis:

Hoi simone,
    We vonden het leuk om je verhalen te lezen. Je heel wat nieuwe ervaringen op gedaan en leuke dingen
    beleefd. Alweer 5 weken voorbij. We wensen jullie voor morgen een goede reis. Groetjes