Dag 17, 18, 19 en 20 - Reisverslag uit Kajaani, Finland van Simone Engberts - WaarBenJij.nu Dag 17, 18, 19 en 20 - Reisverslag uit Kajaani, Finland van Simone Engberts - WaarBenJij.nu

Dag 17, 18, 19 en 20

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

20 Februari 2014 | Finland, Kajaani

Het is alweer even geleden dat ik geschreven heb, maar probeer het zelf maar eens om elke dag een verhaal te schrijven over wat je beleefd hebt op die dag. De eerste weken gaat het makkelijk en vind je het leuk om vanalles op een leuke manier te schrijven, zodat iedereen het ook leuk vindt om te lezen. Maar na een paar weken wordt alles een gewoonte (bijv. Werk, school enz.) en is het moeilijk om elke avond je tablet te pakken en een enthousiast verhaal te schrijven. Toch wil ik jullie op de hoogte houden van wat ik allemaal beleef hier, want er zijn ook zeker nieuwe dingen te vertellen!

Dag 17 en 18
Dit was afgelopen maandag en dinsdag. Eline en ik waren gescheiden van elkaar deze dag. Eline zat op school en ik heb stage gelopen op een klein bloemenkioskje in Kajaani. Erg leuk om de verschillen te zien tussen Nederlandse bloemenwinkels en bloemenwinkels hier in Finland. Waar ik stage heb gelopen kunnen de klanten niet naar binnen. Ze moeten via een raampje aan de voorkant van het winkeltje zeggen wat ze willen hebben en ook via dit raampje betalen enz. Je staat dus als klant zijnde buiten in de kou te wachten, want je boeket moet ook nog eens in 5 lagen papier gewikkeld worden. Ook is een verschil, dat ze zelf de bloemen verven. Ze pakken zo een Chrysant of Roos en een speciale spuitbus en geven hem zo een ander kleurtje! Verder heb ik voor mijzelf meerdere verschillen op papier gezet, maar dat zijn kleine dingen die voor mij beter als verschil te zien zijn, dan voor mensen die verder niet iets met het bloemenvak hebben. Misschien wel leuk om even op hun site te kijken naar prijsverschil? www.kukkakontti.fi
Ondanks dat ik de hele dag zonder Eline was en me alleen moest redden met de engelse taal, heb ik me prima vermaakt!

Dag 19
We hebben samen een dagje op school doorgebracht. We moesten eerst in de kassen een soort vilten matjes in een bak maken, zodat hier later de plantjes op kunnen staan en via dat matje water op kunnen nemen. Daarna hadden we een Engelse les, waarbij we oude Canna Indica's moesten afknippen en in een nieuw potje moesten planten, zodat er nieuwe bladeren en bloemen kunnen groeien. We waren deze dag al om kwart over 1 vrij. We zouden nog boodschappen doen, maar zouden dan te laat zijn voor het avondeten. Toch maar in Kajaani centrum eten dan. Hier hebben we onze eerste eerste zonnestralen en de eerste zwerver gezien! Dat deze in dit koude land ook gewoon rondzwerven! Brrrrr... Ook hebben we een puzzel gekocht van 1000 stukjes om zo onze avonden door te komen. Er is 's avonds namelijk niet veel te beleven hier (en al helemaal niet als je internet er mee ophoud!).

Dag 20
We zijn alweer op de helft van onze reis! Gaat zo voorbij! Ook al kijk ik er ook wel stiekem naar uit om lekker weer naar huis te gaan! Even knuffelen met Jan Bart, papa en mama en gewoon een avondje doorbrengen in de stallen bij de paardjes. Of lekker onder een douche staan die niet de hele tijd hard-zacht en koud-warm wordt of gewoon lekker op de bank hangen, want die hier is vies en altijd bezet...en dan lekker warm bij de haard! En natuurlijk van dichtbij bekijken hoe het er voor staat met ons huis! Ben benieuwd, want krijg nu telkens allemaal foto's doorgestuurd!
Maargoed we hebben vandaag ook geboekt voor de huskyslee! We gaan zaterdag 1 maart met de slee! Dit wordt een tocht die 3 uur duurt, waarbij we een pauze hebben en ook zelf leren hoe het besturen werkt. Voor de pauze rijdt de een en na de pauze wissel je dan. Ook hier heb ik wel een link voor met video's voor de sfeer: www.vuokattihusky.com
Voor aankomende zaterdag staat waarschijnlijk een uitstapje naar Oulu op het programma. Even shoppen in een Finse stad.
Nu ik zo even op mijn verhaal terugkijk, zie ik ineens dat ik nog niks over vandaag heb gezegd,,, oops haha! Vandaag waren de rollen omgedraaid, Eline naar de bloemenkiosk en ik naar school. Keek er eerst wel tegenop, maar t was zo alweer 3 uur,, we hebben de bloemenwinkel van school heringericht. Heel leuk om te doen,,,en de tijd is ook nog eens zo om!
Morgen weer een dagje alleen school,, ik zeg dus,, laat maar komen!

  • 20 Februari 2014 - 19:33

    Nancy Meijer:

    Hoi Simone...indrukwekkend....geniet daar nog maar lekker, voor je het weet is het voorbij, we zien elkaar gauw weer. Groetjes Sikko en Nancy.

  • 24 Februari 2014 - 21:15

    Yvonne:

    Wauw, met zo`n hondenslee op pad is vast een geweldige ervaring! Heb de website bekeken en zie dat je met die tocht van 3 uur over een bevroren meer gaat... Ben benieuwd hoe dat allemaal is! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Kajaani

Finland!

Mijn stage in finland.

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2014

Dag 39 en 40

10 Maart 2014

Dag 37 en 38

08 Maart 2014

Dag 36

07 Maart 2014

Dag 31, 32, 33, 34 en 35

02 Maart 2014

Dag 30
Simone

Voor mijn opleiding bloem & design ga ik samen met Eline bijna zes weken stage lopen in Finland. We lopen stage op kainuu vocational college in Kajaani.

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 8095

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Finland!

Landen bezocht: