Dag 21, 22, 23 en 24 - Reisverslag uit Oulu, Finland van Simone Engberts - WaarBenJij.nu Dag 21, 22, 23 en 24 - Reisverslag uit Oulu, Finland van Simone Engberts - WaarBenJij.nu

Dag 21, 22, 23 en 24

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

24 Februari 2014 | Finland, Oulu

En weer een berichtje vanuit Finland! Vrijdag was ik ook een dagje alleen op school, net als donderdag. Omdat er niet heel veel te doen was, was ik al tegen 2 uur vrij. 's Avonds zijn we nog uit eten geweest met een aantal mensen van het bloemenwinkeltje waar we afgelopen week stage hebben gelopen. Erg leuk dat ze ons uitnodigden! Het was in, zoals zij dat vertelden, het duurste restaurant van Kajaani. De mensen hier in Finland hebben het tempo met verschillende dingen een stuk lager liggen, maar met eten zeker niet! Ik had amper 5 happen op en het meisje tegenover mij zat al om haar heen te koekeloeren hoe lang het nog zou duren... vervolgens nog een heerlijk toetje gehad :)
Toch kom je er achter dat je Engels toch niet zo goed is,, hihi! Onder het eten wil iemand ineens z'n nieuwe schoenen laten zien ofzo?,,, floep, houdt zo z'n schoen boven tafel,, en wij kijken,, huh? Hahahah wel lachen, stond er zelf ook wel van te kijken.
Ook de vraag wat voor een paard je hebt,,, uhm tja,, kwpn/fries.. wat is dat in het Engels? Dus wat zeg ik dan op de vraag wat voor paard k heb? ?.. uuh,, he is brown...;)
Na t eten nog naar een snoepwinkel geweest! Jummie, je voelt je net een klein kindje!

Dag 22
Zaterdag zijn we naar Oulu geweest. We konden meerijden met de ouders van de eigenaresse van het bloemenwinkeltje,, uh lijkt best ingewikkeld haha. We moesten 2 uur rijden voor we er waren. We waren er rond half 11 en moesten tegen 7 uur weer terug zijn om weer mee terug te kunnen rijden naar Kajaani. We wouden eigenlijk wat leuke souvenirtje kopen, maar zelfs in een stad hebben we deze niet kunnen vinden... niet echt een toeristisch land dus haha. Wel was er een markt, je kon hier op een stepslee en ook kon je een ritje maken met een rendierslee. Dit laatste hebben we niet gedaan, omdat het echt een minirondje was.

Dag 23
Zondag hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan,, zijn een dagje thuis gebleven.. ik dacht nog heh,,, als je jezelf elke avond moet vermaken, ga je gekke dingen doen.. we hebben inmiddels alle kinderliedjes van vroeger terug geluisterd en meegezongen en ook alle kinderprogramma's hebben we op YouTube voorbij zien komen.. ook hebben we een puzzel gekocht van 1000 stukjes en zit Eline 's avonds te tekenen en te kleuren. Verder hadden we het idee zondag, om een sneeuwpop te maken,, maar dit hebben we toch maar gelaten.. genoeg kinderdingen gedaan. Maar ook doen we dingen die we thuis niet veel doen,, we stofzuigen, dweilen, wassen, koken en zeuren over de rommel van een ander..maar goed, we hadden dus niet zoveel gedaan op zondag..

Dag 24
Vandaag zijn we samen naar school geweest. Er waren niet veel andere leerlingen in de buurt, dus hebben we onszelf maar vermaakt. Het is hier niet zo normaal om een radio aan te hebben, dus we hebben zelf maar gezongen. Ook heeft Eline nog een cursus bloemschikken gehouden,, voor wie eigenlijk?.. uhm voor de onzichtbare mensen haha. Ook was er een bananasplit moment.. de bel ging.. huh bel? Is die hier dan? En wij zaten beide zo te kijken van,, ok, wat nu? Waar komt de grappenmaker vandaan..

We gaan morgen een gastles,, of zoiets,, geven over verschillende inpakmanieren. We hebben vandaag dus al verschillende voorbeelden gemaakt en moeten zo ons maar eens richten op de tekst die we gaan zeggen.. tja, dat wordt nog wat.. dus wens ons maar succes! Fijne avond :)

• 24 Februari 2014 - 21:24

Yvonne:

'als je jezelf elke avond moet vermaken, ga je gekke dingen doen.. we hebben inmiddels alle kinderliedjes van vroeger terug geluisterd en meegezongen en ook alle kinderprogramma's hebben we op youtube voorbij zien komen.'
    Haha ik heb weer enorm gelachen... Duidelijk familie van elkaar, haha! ;)